Известие

Collapse
No announcement yet.

Термостат и температурен датчик на 156!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
    Това е реалността, но нито ти, нито Во обяснихте защо е така? Нали датчикът е един
    Датчикът не е един а са 2 (поне при 166 и доколкото знам при 156 е така). С единият мери ECU - то а с другия - индикацията на таблото. И двата мерят температурата в малкия кръг (противно на очакванията ти).
    При положение, че втора степен на вентилатора се пуска при 102 гр. съвсем нормално е темпаратурата на мотора да надвиши тези градуси.

    Индикацията на таблото обикновено е доста неточна.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Датчикът не е един а са 2 (поне при 166 и доколкото знам при 156 е така). С единият мери ECU - то а с другия - индикацията на таблото. И двата мерят температурата в малкия кръг (противно на очакванията ти).
      При положение, че втора степен на вентилатора се пуска при 102 гр. съвсем нормално е темпаратурата на мотора да надвиши тези градуси.

      Индикацията на таблото обикновено е доста неточна.
      Виж малко как е разположението на датчика в термостата
      Има алфи 156 с два отделни датчика

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
        Виж малко как е разположението на датчика в термостата
        Има алфи 156 с два отделни датчика
        Има, да.

        Какво да му гледам разположението? Два датчика в един корпус:

        http://www.axm-auto.com/index2.php?b...menkl=3&show=1

        Сега ти ми обясни, как единият мери температурата в малкия кръг а другия - в големия.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
          Това е реалността, но нито ти, нито Во обяснихте защо е така? Нали датчикът е един
          Технически инвалиде-каръко, я само кажи за каква кола спорехме тогава, че нещо започна да говориш глупости отново в момента.
          А защо на предложението ми нищо не каза, а се измъкна като пръдня из гащи, отново? Така ти изнася само. Поне да си траеш и да не ставаш смешен отново.

          ecotronic, наистина има 156-ци с два физически отделни датчици. Но това не променя тъпотията, която техническия инвалид-карък ръси постоянно.

          Първоначално публикувано от ivan_m_k Покажи съобщение
          А ако температурния датчик в колата показва 92 включва си перката охлажда, а на компа с програма за Алфа показва 100,2 на кое вярваме? Заминал ли си е термостата в частност датчика ?
          Нито едно от двете. При 156-цата често уреда, който показва температурата, се ебава. Имал съм случаи да показва с доста голямо отклонение, спрямо реалното показание. Конкретните два проблема се свеждат най-често до дефект на самия уред (доста често срещано) или заради изпълнението на самото показание или в частност, че уреда не използва референтна маса, спрямо сензора.
          Last edited by BO; d.m.y г., 13:52.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Comment


          • #50
            Тапишонке, кефи ме да те нерва и да пишеш ли пишеш, но почти винаги не по същество.
            Много ми е интересно да обясниш как така всички коли показват почти 90 градуса, а на МЕС са вече 100. И като загряват защо показват 50, а те вече са 70? Всички ли са с дефекти?

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
              ecotronic, наистина има 156-ци с два физически отделни датчици. Но това не променя тъпотията, която техническия инвалид-карък ръси постоянно.
              Да, и доколкото знам единият е на главата а другият на термостата. Би трябвало този на термостата да е за ECU - то.

              ---------- Post added at 14:21 ---------- Previous post was at 14:19 ----------

              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
              Тапишонке, кефи ме да те нерва и да пишеш ли пишеш, но почти винаги не по същество.
              Много ми е интересно да обясниш как така всички коли показват почти 90 градуса, а на МЕС са вече 100. И като загряват защо показват 50, а те вече са 70? Всички ли са с дефекти?
              Чукча, много трябва да ти си обяснява и ти пак не вдяваш.
              Това си е чиста загуба на време.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Да, и доколкото знам единият е на главата а другият на термостата. Би трябвало този на термостата да е за ECU - то.

                ---------- Post added at 14:21 ---------- Previous post was at 14:19 ----------



                Чукча, много трябва да ти си обяснява и ти пак не вдяваш.
                Това си е чиста загуба на време.
                Опитай де, нали и аз съм чукча, не само ти

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                  Опитай де, нали и аз съм чукча, не само ти
                  Вече ти го обясних. Стрелковата индикация при 156 и 166 е невероятно неточна.
                  И това не е дефект а фабрично заложен ефект.

                  Кое още не е ясно и колко пъти още ще попиташ?

                  Чети бре, чукча - чети и спри с малоумните въпроси!

                  Камбаните не бият по няколко пъти заради глухите.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Вече ти го обясних. Стрелковата индикация при 156 и 166 е невероятно неточна.
                    И това не е дефект а фабрично заложен ефект.

                    Кое още не е ясно и колко пъти още ще попиташ?

                    Чети бре, чукча - чети и спри с малоумните въпроси!

                    Камбаните не бият по няколко пъти заради глухите.
                    Абе чукча, как ще има така фабрично заложен дефект. То не е само при алфа

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Абе чукча, как ще има така фабрично заложен дефект. То не е само при алфа
                      Питай конструкторите. При мен стрелката стои като закована на 90 а същевременно реалната температура се колебае в интервала 85 - 105.

                      Вероятното обяснение е - за да не се притесняват потребителите от колебания, които така или иначе не са толкова притеснителни.

                      Друго вероятно обяснение е ползване на евтина и неточна измервателна система.

                      Защо при 147 схемата за индикацията на таблото е драстично променена? Вероятно за да се премахнат гореописаните проблеми.

                      Ти виждал ли си 156 или 166 при които индикацията и ECU - то показват едно и също? Дори и с 5 - 10% разлика, което е огромна неточност за каквато и да било измервателна техника?

                      Аз не съм.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #56
                        Да, при 147 показва наистина добре. А на 156 при 50 по стрелка вече е на 70 и нагоре. Но аз си го обяснявам с една конструктивна особеност на датчика и положението му в термостата. Върхът му е в една част, която е близо до външния кръг, а задната му част - до вътрешния. Мислел съм да разменя двата активни края за да видя какво ще стане, ама пусти мързел

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                          Да, при 147 показва наистина добре. А на 156 при 50 по стрелка вече е на 70 и нагоре. Но аз си го обяснявам с една конструктивна особеност на датчика и положението му в термостата. Върхът му е в една част, която е близо до външния кръг, а задната му част - до вътрешния. Мислел съм да разменя двата активни края за да видя какво ще стане, ама пусти мързел
                          Има и по-лесен начин. Мери съпротивлението на термистора за стрелката и съпоставяй стойностите с температурата, която мери ECU - то. Ако има добро съответствие (<5% разминаване), гарантирано проблемът е в индикацията.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                            Да, при 147 показва наистина добре. А на 156 при 50 по стрелка вече е на 70 и нагоре. Но аз си го обяснявам с една конструктивна особеност на датчика и положението му в термостата. Върхът му е в една част, която е близо до външния кръг, а задната му част - до вътрешния. Мислел съм да разменя двата активни края за да видя какво ще стане, ама пусти мързел

                            С това вътрешен и външен кръг ме убиваш.А относно положението на датчика , просто няма никаква особеност. Независимо дали охлаждащата течност ще минава през МАЛКИЯ или ГОЛЕМИЯ кръг или през двата , то тя винаги минава първо през датчика. Та проблема в разликата на показанията е някъде другаде .
                            Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                            Comment


                            • #59
                              В сравнение с индикацията за горивото,тази за температурата е даже прекалено точна. Представяте ли си,колата по наклон 50 градуса,а по баир 90 ? Тъй,че не му мислете много...
                              Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

                              Comment


                              • #60
                                За разлика от ситуацията с резервоара, където грешката идва от самия принцип на действие на нивомера, то при термометъра отчитането може да се направи доста по-точно.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X